۱۳۸۹ اردیبهشت ۱, چهارشنبه

برای همه

قریب به یک سال از رخدادی می­‌گذرد که همه را فرا خواند و به انتخاب واداشت، به شروع تجربه­‌ا­ی سیاسی، هر کس به شکلی.
دورانی که ضرورت انتخاب و انجام کاری منجر شد به دیدار انبوهی از افراد جدا افتاده که پیش از آن، اگر هم جایی به تصادف به هم می­‌رسیدند، دلیلی نداشتند که میانشان چیزی مشترک بجویند فراتر از زبان و ملیت. و اینطور بود که همدیگر را یافتند و یاد گرفتند و شروع کردند، همه با هم برابر.

حال از آن دوران پرحادثه کمی گذشته و گویی دیگر آن ضرورت پیشین و آن فراخوان نیست برای یافتن و آغازیدن. و باز همان سوالات همیشگی است که باز می­گردد: چه شد و چه کردیم؟ چه باید کرد و چطور؟

و دوستان دیگری نیز همین­‌ها را پرسیدند، از خودشان و از آنانی که یافته بودند، و دیدند که نه ممکن است و نه مجاز، یافتن پاسخی برای این سوالات بدون گفتگو با تمامی آنان که در این دوران با هم بودند.

و اینگونه قرار شد همه چیز دوباره شروع شود، آن هم با گفتگو، با دیالوگ.

و این­ها بهانه­‌ای شد برای فراخوانی دیگر، هرچند نه به اصالت فراخوان نخستین، برای هم­نشینی و هم­‌اندیشی، در مورد «شرایط، چگونگی و امکان کار سیاسی برای ایرانیان خارج از کشور.»

چونان فراخوان نخستین و با وفاداری به آن، این نیز دعوتی است رو به همه، برای همه.

قرار بر آن است که به یاد داشته باشیم آن روزها را که همه با هم برابر می­‌اندیشیدیم و کاری می­‌کردیم و وفادار باشیم به آن دوران که همه امکان مشارکت را در آینده‌ی مشترکمان داشتیم.

چونان فراخوان نخستین و با وفاداری به آن، صدای همه می­‌تواند و باید شنیده شود. هر کسی حق حرف زدن خواهد داشت بی هیچ محدودیتی.

قرار بر آن است که از همین حالا همگی با هم فکر کنیم و تصمیم بگیریم. و از برگزاری همین نشست شروع می­‌کنیم.

کمیته­‌ی ضد سرکوب شهروندان ایرانی و جمعی دیگر از علاقه­‌مندان امور هماهنگی چنین نشستی را بر عهده دارند از قبیل تدارک محل و غیره.
اما قرار است که شما در مورد چگونگی برگزاری نشست، موضوعات مورد بحث و دیگر پیشنهادات صحبت کنید، حتی در مورد کوچک­ترین و بی­‌اهمیت­‌ترین جزئیات. این کار در قالب وبلاگ کنونی و در بخش نظرات صورت می­گیرد.

حتی پخش این دعوت نیز قرار است به شیوه‌­ای خودجوش صورت گیرد.
برای پیش­بینی محل نشست، تا یک هفته قبل از 8 می باید تخمینی از تعداد حاضرین داشته باشیم.

هماهنگ­‌کننده­‌های این نشست در طول بحث شما، هر چند روز یک بار خلاصه­‌ای از نظراتتان تهیه خواهند کرد و همین جا به ثبت خواهند رساند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر